• Slovenia
  • Group

Bisnode s poslovno analitiko napoveduje prihodnost poslovanja

Med 30. novembrom in 1. decembrom 2017 je Poslovna akademija časnika Finance v Portorožu organizirala 19. Poslovno konferenco. Ta vsebinsko temelji na raziskavah trenutnih ekonomsko-političnih fenomenov in daje vpogled v prihodnost, v dobre poslovne prakse in v glavne izzive gospodarstva v regiji.

Številni slovenski in tuji poslovneži, profesorji in raziskovalci so na interaktiven način, preko predavanj, delili svoja znanja, izkušnje, mnenja in poglede na dogajanja v poslovnem svetu. Med poslušalci je bilo moč najti top managerje, politike in znanstvenike. Rdeča nit letošnjega dogodka se je vila okoli pomembnosti robotizacije in podatkovne analitike.


Direktor za analitiko v Skupini Bisnode AB (Švedska), Marcus Hartmann, eden izmed predavateljev na Poslovni konferenci, je tako predstavil nujnost uporabe danih podatkov, njihovo analizo in pomembnost za učinkovito ciljanje segmentov. Izpostavil je priložnosti, ki nam jih podatki ponujajo in spremembe, ki jih slednji vpeljujejo v svet vsakdanjega poslovanja.


O sedanjosti in prihodnosti podatkovne znanosti


Izraz “big data” je obširen pojem. Podatkovna znanost je dobro izkoriščena in uporabljena v času, ko so naše poslovne prioritete ustrezno zastavljene.



Danes je v digitalnem svetu realiziranih preko 2,7 zetta bajtov podatkov. Do leta 2025 bo količina prerastla 180 zetta bajtov. Izmed vseh ustvarjenih podatkov je analiziranih in uporabljenih manj kot 0,5 %.



Potrošniki puščajo močne digitalne sledi po širini celotnega svetovnega spleta. V procesu implementacije obširnih podatkov v nam pomembne uporabljamo t.i. kontekstualno inteligenco. “Gre za sposobnost grajenja in razumevanja širine danih informacij,” pravi Hartmann.


Veliki podatki – predvsem tisti na spletu – zaradi svoje obširnosti oblikujejo ogromno priložnosti. Dosegljivi so iz socialnih profilov, forumov, fotografij, besedilnih in video vsebin. Podatki so nepovezani in nestrukturirani, zato je za njihovo obdelavo potrebna nova znanost. Pravimo ji data science oz. podatkovna znanost.


“Zaradi raztresenosti in nepovezanosti podatkov,” pravi Hartmann “je potrebno ločiti pšenico od plevela in jo postaviti v svet.” Z namenom omogočiti natančne in za naročnika uporabne informacije, je potrebno slednje analizirati v zastavljenem kontekstu. Ta kakršnokoli informacijo spremeni v tisto, ki je naročniku vsebinsko vredna in pomembna. Rečemo ji vpogled oz. uvid.



Informacija dobi pomen v trenutku, ko jo postavimo v kontekst.



Vprašanje je, kako torej informacije uporabljati v kontekstu. Nujno je razumeti, da je uvid nekaj, kar v določenem trenutku in v določenem prostoru naročniku predstavlja resnično vrednost. “Kar meni predstavlja uvid, je lahko za moje kolege zgolj informacija. In moj današnji uvid lahko jutri izgubi svoj “status”. Vse zaradi spremembe konteksta,” pravi Marcus in dodaja, da je torej “kontekst tisti, ki informacijo spremeni v vpogled. Tu se v transformacijo vključi podatkovna analitika.”



Prednosti podatkovne znanosti v največji meri izkoriščata bančništvo in finance


“Ne verjamem, da obstaja ena sama industrija, ki ne uporablja podatkovne analitike,” je prepričan Hartmann. Uporabo je moč zaznati tudi v panogah agrokulture in dobrodelnosti oz. socialnega podjetništva. Poslovna analitika je najaktivnejše uporabljena v bančništvu in financah, zavarovalništvu, energetiki, v telekomunikacijah in trgovini, moč pa jo je najti tudi v javnem sektorju. V Bisnode močno naraščajoče interese za uporabo poslovne analitike zaznavamo na področju bančništva. Govorimo o visoko konkurenčni panogi, kjer se managerji, z namenom pridobiti stranke pred konkurenco, “grebejo” za boljše prepoznavanje potreb slednjih. Inovativne zasebne banke uporabljajo poslovno analitiko za uresničitev trženjskih ciljev. Osvežene podatke o življenjskih in nakupnih navadah potrošnikov pridobivamo z namenom identifikacije potencialnih strank, da jih bodo dosegli ob pravem času in s pravimi besedami.


“Podatki so iz dneva v dan bolj vseprisotni. Zaradi njihovega enostavnega zbiranja, se srečujemo s “cunamijem” potencialnih podatkovnih točk. Ob eksploziji big data je ključno izkoriščanje priložnosti za uporabo surovih podatkov na inovativen in učinkovit način. K napovedovanju trendov in prihodnjega vedenja pripomoreta podatkovno rudarjenje in avtomatizirano pridobivanje skritih napovednih informacij iz velikih podatkovnih nizov. To omogoča sprejemanje na znanju temelječih odločitev o vključevanju segmentov skozi različne kanale,” zaključuje Hartmann.


V našo korist je, da kot podjetje sprejmemo dejstvo nujnosti uporabe podatkovne analitike. Poslovno okolje se spreminja vsakodnevno, s čimer so pod vplivom sprememb tudi preference končnih potrošnikov in s tem njihove nakupne navade. Zatorej se v svojem globalnem poslovanju ne omejite. Odprite vrata, uporabljajte poslovno analitiko in prevzemite krmilo prihodnosti.